RBO Groningen: Assessment meervoudige handicap : Een nieuwe methodiek voor leerlingen van REC en PrO

samenvatting

Het bestaande assessment wordt onderzocht op mogelijke verbeteringen. Rekening houdend met de aanbevelingen en wensen van betrokken partijen wordt een nieuwe assessmentmethodiek ontwikkeld. Deze kan worden toegepast op zowel motorische, visuele als auditieve handicaps. Het assessment kent meerdere onderdelen: (revalidatie)geneeskundig onderzoek, beroepskeuze-onderzoek en onderzoek naar vaardigheden en belastbaarheid. Diverse expertises op het gebied van handicaps gaan samenwerken op kerntaken. Het project wordt begeleid door een stuurgroep en een werkgroep.

typeproject
jaar2007
verantwoordelijkePeter Killestijn
instellingRBO Groningen, UMCG ; PrO REC onderwijsinstellingen
doelgroepJongeren
trefwoordenarbeidsmarkttoeleiding ; assessment ; meervoudig gehandicapten
themaOnderwijs
adresEmail: p.killestijn@rbo.nl
urlhttp://www.vanwajongnaarwerk.nl/attachments/algemeen/Rbo%20GroningenRBO%20AssessmentMethodiekbeschrijving%20assessment%20meervoudige%20handicap.pdf |
http://www.vanwajongnaarwerk.nl/attachments/algemeen/Rbo%20GroningenRBO%20AssessmentEindverslag%20assesment%20meervoudige%20handicap%20januari%202008.pdf
referentie nummer275
datum invoer29-09-2009