Postbank Callcenter - arbeidsgehandicapten inzetbaar

samenvatting

Jeroen van Ingen (22) werkt als uitzendkracht op een callcenter van de Postbank en functioneert daar heel goed. Henriëtte Langeweg is teamleider bij de Postbank: ‘Tijdens de sollicitatieprocedure met Jeroen hebben we stilgestaan bij de vraag wat zijn handicap voor ons betekent. 

Omdat we met veel parttimers werken, hebben onze medewerkers geen vaste werkplekken. Dat maakt aanpassingen wat minder makkelijk. We vonden zijn kwaliteiten goed en de aanpassing bleek realiseerbaar, dus zijn we met Jeroen verdergegaan. Jeroen typt met één hand, maar het voeren van telefonische verkoopgesprekken staat bij ons centraal. Dat doet hij heel erg goed. 

Misschien is hij na afloop van gesprekken iets langer bezig om alles in de computer te zetten, maar doordat hij goed kan verkopen, levert dit geen problemen op bij het behalen van zijn verkoopdoelstellingen. Jeroen heeft een heel grote drive om z’n werk tot een succes te maken. En Jeroen is heel goed coachbaar. 

We vinden het bijvoorbeeld erg belangrijk dat we een zo goed mogelijk beeld van de klant hebben, zodat we de juiste producten kunnen aanbieden. De gesprekstechnieken die hiertoe bijdragen, worden door Jeroen heel snel opgepakt. We houden vaak wél rekening met zijn handicap, maar soms moet Jeroen ons er toch aan herinneren. Ik zei laatst nog tegen Jeroen: “Ik vind het écht heel knap, hoe je met je handicap omgaat.”’

typebest_practice
jaar2007
verantwoordelijkeHenriëtte Langeweg
doelgroepSpasme
trefwoordenspasme ; arbeid
themaWerkgevers ; Werk en handicap
referentie nummer267
datum invoer29-09-2009